Trainingen, intervisie en gespreksbegeleiding
Goed klantcontact is vakmanschap!
Houding en gedrag worden vaak genoemd als bepalende succesfactoren voor goed klantcontact. Onze visie is dat er meer nodig is. Natuurlijk helpen een positieve mindset en een flexibele werkhouding enorm. Maar klantcommunicatie is een vak op zich.
Wij helpen mensen op verschillende niveaus om hun communicatieve vaardigheden te ontwikkelen. Dat doen we vanuit dieper begrip voor klantbehoeften en klantgedrag.
Wij zijn ervan overtuigd dat het geen zin heeft mensen te vertellen hoe het moet. We vertrekken in onze trainingen altijd vanuit de ‘Waarom’-vraag en delen relevante theorie over klantpsychologie. Daarna zetten we in op ‘ervarings-leren’: veel oefenen met verschillende klant- en vraagtypen met voorbeelden uit de dagelijkse werkpraktijk.
Deze aanpak maakt dat onze trainingen een duurzaam en blijvend effect hebben op de kwaliteit van de dienstverlening. Onze manier van trainen zorgt daarnaast ook voor meer werkplezier en een sterker teamgevoel.
Onze trainers hebben 100% praktijkervaring in klantcontact bij de overheid en weten wat er speelt.
Onze visie
Wij hebben een duidelijke visie op het ontwikkelen van mensen. Het ‘Duurzaam ontwikkelmodel dienstverlening©’ maakt dat inzichtelijk.
Vaardigheden, vakkennis, persoonlijke ontwikkeling en samenwerken zorgen voor de goede verbinding.
- Mensen die goed zijn in hun werk hebben het op vier gebieden goed voor elkaar:
- Ze hebben zich vaardigheden aangeleerd die nodig zijn voor hun vak, zoals vragen stellen, leidinggeven of e-mails schrijven.
- Ook hebben zij de nodige vakkennis over de producten en diensten die hun organisatie levert.
- Persoonlijke ontwikkeling zorgt ervoor dat iemand zichzelf goed leert kennen en daarmee de ander goed kan inschatten en bedienen.
- Samenwerken is cruciaal tegenwoordig. Alleen met behulp van anderen kun je snel en efficiënt voor elkaar krijgen waar de klant om vraagt.

Deze vier ontwikkelgebieden samen zorgen ervoor dat je als medewerker de goede verbinding kan maken. Met jezelf, met je collega en met de klant. Dat is het geheim van optimale dienstverlening.

Carolien Huffels

Trijnie van Westendorp-Lutjeboer

Annemieke Mars


ONS AANBOD
Ons aanbod richt zich op hospitality, vaardigheden, teamcoaching, coaching on the job, persoonlijke coaching, train de trainer en intervisie.
01 | Hospitality
Met gastvrijheid maak je het verschil omdat je dan een stapje verder gaat dan klantgerichtheid. Met onze trainingen gaat we aan de slag met de zeven bouwstenen van hospitality: verbinding, verwachting, vertrouwen, verantwoordelijkheid, veerkracht, vakmanschap en vooruitgang. Je maakt het praktisch door de concrete vertaalslag naar je eigen organisatie en krijgt inzicht in het waarom en hoe van optimale dienstverlening. Resultaat is een gewenste mindset om handen en voeten te geven aan optimale dienstverlening.
02 | Vaardigheden
Ons aanbod richt zich op gesprekvaardigheden, het voeren van lastige gesprekken, omgaan met emoties en agressie, zelfmanagement, schrijven van e-mails en persoonlijk leiderschap. Daarnaast verzorgen wij trainingen gericht op leiderschap.
03 | Teamcoaching
Samenwerking tussen en binnen een team is essentieel om bij te dragen aan optimale dienstverlening. Wij onderzoek met jullie de groepsdynamiek en de gewenste sfeer en gaan aan de slag met teamvorming, benodigde competenties, feedback eigenaarschap en leiderschap in het team.
Onze interventies zorgen ervoor dat teams na afloop sterker in hun schoenen staan, verschillen naast elkaar kunnen bestaan én gewaardeerd kunnen worden. De teamcoach zoekt samen met het team naar collectieve denk- en gedragspatronen binnen de groep, zodat de samenwerking constructief aangepakt kan worden. Met als resultaat dat er veiligheid ontstaat binnen het team, kwetsbaarheden en gevoeligheden bespreekbaar worden gemaakt en commitment ontstaan aan doelen en afspraken.
04 | Coaching on the job
Met coaching on the job kijken en luisteren wij mee op de werkvloer. Je mag concrete tips van ons verwachten en we helpen je met een andere mindset zodat je makkelijker nieuw en effectiever gedrag in kunt zetten. De coach geeft tips in een 1 op 1 gesprek en de medewerker stelt zelf een actieplan op. Coaching on the job passen we ook vaak toe in aansluiting op een trainingstraject voor een team.
05 | Persoonlijke coaching
Gaat het dieper dan alleen het opdoen van kennis en het oefenen van vaardigheden en meer over persoonlijke vraagstukken, dan is persoonlijke coaching een ideale manier om je medewerker verder te helpen. Bijvoorbeeld omdat iemand ergens tegen aanloopt, in oude gedragspatronen blijft hangen of bepaalde overtuigingen belemmerend werken om doelen te behalen.
Wij starten met een gesprek tussen de coachee (eventueel samen met de leidinggevende) en de coach om de vraag, de aanpak en de gewenste resultaten vast te stellen evenals het benodigde aantal gesprekken. Vervolgens gaat het coachingstraject daadwerkelijk van start en eindigen we met een evaluatiegesprek waarbij de leidinggevende ook aansluit. In dit gesprek leggen wij de nadruk op borging van het geleerde.
06 | Train de trainer
Ben je vakspecialist en wordt van jou verwacht dat je de kennis overbrengt aan medewerkers binnen je organisatie? In dat geval kan train de trainer een uitkomst zijn. Je gaat aan de slag met groepsdynamiek, interventies, opbouw van een training, werkvormen en omgaan met lastig gedrag.
07 | Intervisie
Intervisie is leren van elkaar, met elkaar en draagt bij aan persoonlijke ontwikkeling van alle deelnemers. Het is een proces om samen tot een gepaste oplossing komen die voor de “eigenaar” van het probleem juist is. Door te werken met een duidelijke structuur tijdens de intervisie e wordt de ingebrachte casus behandeld. Er zijn verschillende intervisievormen en samen doorleeft de groep dit en krijg je inzicht welke vorm bij jou en bij specifieke casuïstiek past.
08 | Gespreksleider of gastspreker over dienstverlening
Heeft u behoefte aan een deskundige gespreksleider of gastspreker voor een hei-sessie, jaarplan bijeenkomst of ter ondersteuning van een organisatieverandering? PubliContact levert ervaren gespreksleiders en moderatoren voor een goed en evenwichtig gesprek over dienstverlening. We zorgen voor focus en structuur, maar brengen ook op een luchtige en leuke manier energie en praktijkvoorbeelden die iedereen zal herkennen. Of het nu om strategische beslissingen gaat of om lastige kwesties (zoals samenwerking) – met een ervaren gespreksleider haalt u een neutrale deskundige en adviseur in huis die effectieve gesprekken leidt en zorgt voor concrete resultaten.
Vraag het trainingsboek aan!
Een compleet overzicht leest u in ons trainingsboek ‘Duurzame trainingen in dienstverlening’. Daarin ziet u ook welke trainingen.
Ons aanbod
Ons aanbod richt zich op hospitality, vaardigheden, teamcoaching, coaching on the job, persoonlijke coaching, train de trainer en intervisie.
Hospitality
Met gastvrijheid maak je het verschil omdat je dan een stapje verder gaat dan klantgerichtheid. Met onze trainingen gaat we aan de slag met de zeven bouwstenen van hospitality: verbinding, verwachting, vertrouwen, verantwoordelijkheid, veerkracht, vakmanschap en vooruitgang. Je maakt het praktisch door de concrete vertaalslag naar je eigen organisatie en krijgt inzicht in het waarom en hoe van optimale dienstverlening. Resultaat is een gewenste mindset om handen en voeten te geven aan optimale dienstverlening.
Vaardigheden
Ons aanbod richt zich op gesprekvaardigheden, het voeren van lastige gesprekken, omgaan met emoties en agressie, zelfmanagement, schrijven van e-mails en persoonlijk leiderschap. Daarnaast verzorgen wij trainingen gericht op leiderschap.
Teamcoaching
Samenwerking tussen en binnen een team is essentieel om bij te dragen aan optimale dienstverlening. Wij onderzoek met jullie de groepsdynamiek en de gewenste sfeer en gaan aan de slag met teamvorming, benodigde competenties, feedback eigenaarschap en leiderschap in het team.
Onze interventies zorgen ervoor dat teams na afloop sterker in hun schoenen staan, verschillen naast elkaar kunnen bestaan én gewaardeerd kunnen worden. De teamcoach zoekt samen met het team naar collectieve denk- en gedragspatronen binnen de groep, zodat de samenwerking constructief aangepakt kan worden. Met als resultaat dat er veiligheid ontstaat binnen het team, kwetsbaarheden en gevoeligheden bespreekbaar worden gemaakt en commitment ontstaan aan doelen en afspraken.
Coaching on the job
Met coaching on the job kijken en luisteren wij mee op de werkvloer. Je mag concrete tips van ons verwachten en we helpen je met een andere mindset zodat je makkelijker nieuw en effectiever gedrag in kunt zetten. De coach geeft tips in een 1 op 1 gesprek en de medewerker stelt zelf een actieplan op. Coaching on the job passen we ook vaak toe in aansluiting op een trainingstraject voor een team.
Persoonlijke coaching
Gaat het dieper dan alleen het opdoen van kennis en het oefenen van vaardigheden en meer over persoonlijke vraagstukken, dan is persoonlijke coaching een ideale manier om je medewerker verder te helpen. Bijvoorbeeld omdat iemand ergens tegen aanloopt, in oude gedragspatronen blijft hangen of bepaalde overtuigingen belemmerend werken om doelen te behalen.
Wij starten met een gesprek tussen de coachee (eventueel samen met de leidinggevende) en de coach om de vraag, de aanpak en de gewenste resultaten vast te stellen evenals het benodigde aantal gesprekken. Vervolgens gaat het coachingstraject daadwerkelijk van start en eindigen we met een evaluatiegesprek waarbij de leidinggevende ook aansluit. In dit gesprek leggen wij de nadruk op borging van het geleerde.
Train de trainer
Ben je vakspecialist en wordt van jou verwacht dat je de kennis overbrengt aan medewerkers binnen je organisatie? In dat geval kan train de trainer een uitkomst zijn. Je gaat aan de slag met groepsdynamiek, interventies, opbouw van een training, werkvormen en omgaan met lastig gedrag.
Intervisie
intervisie is leren van elkaar, met elkaar en draagt bij aan persoonlijke ontwikkeling van alle deelnemers. Het is een proces om samen tot een gepaste oplossing komen die voor de “eigenaar” van het probleem juist is. Door te werken met een duidelijke structuur tijdens de intervisie e wordt de ingebrachte casus behandeld. Er zijn verschillende intervisievormen en samen doorleeft de groep dit en krijg je inzicht welke vorm bij jou en bij specifieke casuïstiek past.
Een compleet overzicht leest u in ons trainingsboek ‘Duurzame trainingen in dienstverlening’. Daarin ziet u ook welke trainingen. U kunt ons trainingsboek hier downloaden.
Kwaliteit
Bij PubliContact houden wij van tevreden klanten. Daar doen we elke dag ons uiterste best voor. PubliContact is NRTO gecertificeerd en wij onderschrijven de gedragscode van de NRTO. Meer weten over die gedragscode? Download hier de NRTO Gedragscode beroep en bedrijf .
Algemene
voorwaarden
Via deze link Algemene voorwaarden opleidingen en trainingen PubliContact bv. Treft u onze algemene voowaarden. Deze zijn in lijn met de voorwaarden die de NRTO heeft opgesteld Algemene Voorwaarden Beroep en Bedrijf voor Training en Opleiding
Niet tevreden of een klacht?
Mocht u onverhoopt ontevreden zijn over onze dienstverlening, dan vinden wij dat heel vervelend, maar dan horen we dat toch graag van u zodat we er iets aan kunnen doen. U kunt u dat schriftelijk aan ons laten weten via de contactgegevens boven in beeld. Hier vindt u onze volledige klachtenprocedure: PubliContact Klachtenprocedure trainingen en opleidingen.